موسسات غير تجاري با شركت هاي تجاري چه تفاوتي دارند ؟

۸ بازديد

موسسات غير تجاري با شركت هاي تجاري چه تفاوتي دارند ؟

 

موسسات غير تجاري  و شركت ها هر دو داراي شخصيت حقوقي بوده و در قانوني تجاري ايران مورد تاييد و تعريف شده مي باشند . اما اين دو تفاوت هاي زيادي با هم دارند كه در اين مقاله با هم مرور خواهيم كرد .

شركت هاي تجاري در راستاي به دست آوردن سود و منافع مالي و غير مالي متفاوت به وجود مي آيند و لازمه اصلي اين شركت ها و دليل بقاء انها همين سود و منافع مي باشد . ولي موسسات غير تجاري نمي توانند وارد دنياي بازرگاني و تجاري شده  و هدف از ثبت آنها به دست اوردن سود و منافع مالي و غير مالي نمي باشد .

شركت ها بايد ديدگاه اقتصادي و درآمدي داشته باشند و بدون رسيدن به سود مطلوب محكوم به نابودي خواهند بود . اعضاء  و موسسين شركت ها تنها با ديدگاه به دست اوردن منافعي وارد اين حوزه مي شوند و به هيچ عنوان نمي خواهند بدون برداشتي از شركت چنين شراكتي را داشته باشند .شركت هاي با شراكت حداقل دو تا چند نفر به ثبت مي رسند كه ديدگاه اقتصادي دارند و اغلب به دنبال مرتفع نمودن نيازي شناخته شده در جامعه با هم شراكت مي كنند و براي اين شراكت هر كدام سرمايه اي را وارد شركت مي كنند .

براي مطالعه ادامه مطلب به وبسايت ثبت شركت  و ثبت برند نوبل مراجعه فرماييد. همچنين براي دريافت مشاوره رايگان با ما تماس بگيريد .

 تلفن :     02188770580 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.