چه تفاوتي بين دو شركت سهامي عام و سهامي خاص وجود دارد ؟

۶ بازديد

چه تفاوتي بين دو شركت سهامي عام و سهامي خاص وجود دارد ؟

 

اينكه دو شركت سهامي عام و سهامي خاص هر دو را شركت سهامي مي نامند و از اين دسته شناخته مي شوند به دليل نحوه تقسيم مسئوليت در شركت و نوع تقسيم سود وزيان و اشتراكات ديگر اين دو شركت با هم مي باشد ولي آنچه مسلم است تفاوت هاي آشكار و عمده اي است كه با همه نزديكي در اين دو شركت وجود دارد .

بسياري از علاقمندان به ثبت شركت در خصوص شركت هاي سهامي زياد شنيده اند و هميشه يكي از بهترين شركتها از ديدگاه آنها شركت هاي سهامي بوده و در اين ميان هم شركت سهامي خاص از توجه ويژه تري برخوردار مي باشد. ولي در بسياري از موارد بهتر است قبل از تصميم گيري شناخت كافي در حوزه ثبتي وجود داشته باشد چرا كه ممكن است براي ثبت شركت در قابل ديگر شرايط بهتري داشته باشيد و يا بهتر باشد نوع ديگري از قالب را بريا ثبت شركت خود انتخاب نماييد . 

شركت هاي سهامي خاص تمامي سرمايه مورد نياز خود را توسط موسسين و سهامداران منحصر به فرد خود تامين مي كنند و اجازه ورود سرمايه به شركت از طريق فروش سهام به سايرين را ندارند . اعتبار اين شركت ها ميزان سرمايه آنها تلقي مي شود . ثبت يك شركت سهامي خاص حداقل با 100 هزار تومان انجام پذير مي باشد . اما شركت هاي سهامي عام بيش از نيمي از سرمايه خود را بايد به مردم واگذار نمايند و از راه فروش سهام به مردم آنها را در سود و زيان شركت سهيم نمايند .

براي مطالعه ادامه مطلب به وبسايت ثبت شركت  و ثبت برند نوبل مراجعه فرماييد. همچنين براي دريافت مشاوره رايگان با ما تماس بگيريد .

 تلفن :     02188770580 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.