آيا با سازمان ثبت اسناد و املاك ايران آشنايي داريد ؟

۶ بازديد

آيا با سازمان ثبت اسناد و املاك ايران آشنايي داريد ؟

سازمان ثبت اسناد و املاك ايران يك سازمان دولتي است كه وظيفه اصلي آن ثبت معاملات ، ثبت شركت ها  و ثبت املاك و دارايي هاي اشخاص حقيقي و حقوقي مي باشد . در واقع تمامي افرادي كه خواهان ثبت شركت هستند ويا معاملاتي حقوقي انجام مي دهند و يا اقدام به خريد و فروش املاك و مستغلاتي مي كنند بايد در نهايت دارايي خود را در اين سازمان ثبت نمايند .

سازمان ثبت اسناد و املاك ايران به عنوان  يكي از سازمان هاي زير مجموعه قوه قضائيه فعاليت مي كند . مديران اين سازمان توسط قوه قضائيه تعيين  و رئيس اين سازمان تحت عنوان معاونت قوه قضائيه شناخته مي شود .

اين سازمان داراي دو معاونت كلان مي باشد. از جمله موسسات و دفاتري كه بايد زير نظر و تحت كنترل سازمان ثبت اسناد و املاك ايران فعاليت نمايند مي توان به دفاتر ازدواج و طلاق ، دفاتر اسناد رسمي ، دفاتر خريد و فروش خودرو و مشاورين املاك را نام برد كه تمامي دستور العمل ها و قوانين مربوطه را از اين سازمان دريافت نموده و از آن تبعيت مي نمايند .

يكي از مهمترين وظايف اين سازمان ثبت انواع شركت ها و موسسات حقوقي مي باشد . در واقع متقاضيان ثبت شركت و موسسات غير تجاري پس از آماده سازي  مدارك بايد اين مدارك را به اداره ثبت شركت ها مربوط به سازمان ثبت اسناد و املاك ايران ارسال نمايند تا فرآيند ثبت اجرا شود .

براي دريافت مشاوره رايگان با ما تماس بگيريد .

 تلفن :     02188770580 

براي كسب اطلاعات بيشتر به وبسايت ثبت شركت  و ثبت برند نوبل مراجعه فرماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.