راه اندازي و ثبت شركت دانش بنيان

ثبت شركت و ثبت برند نوبل

راه اندازي و ثبت شركت دانش بنيان

۸ بازديد

راه اندازي و  ثبت شركت دانش بنيان

 

چند سالي مي شود كه با واژه دانش بنيان زياد روبه رو شده ايم و اين شركت ها به عنوان يك شركت تازه وارد به دنياي اقتصاد كشور خود را معرفي نموده اند ولي اينكه دقيقا اين شركت ها چه هستند و چونه مي توان اقدام به ثبت شركت دانش بنيان نمود و در چه زمينه هايي مي توان فعاليت كرد را شايد هنوز به روشني اطلاع نداشته باشيم. در اين مقاله به شناخت بيشتري در خصوص شركت هاي دانش بنيان دست خواهيم يافت

شركت هاي دانش بنيان شركت هاي وابسته به دانش و دانشگاه و افراد علمي مي باشند . براي ثبت شركت دانش بنيان يا بايد از اعضاء هيئت علمي دانشگاه باشيد و يا از امتياز يك دانشگاه و يا پژوهشكده براي ثبت شركت دانش بنيان استفاده كنيد . امتياز ثبت اين شركت ها به دانشگاه ها و مراكز پژوهشي مي رسد بنابر اين موسسين شركت هاي دانش بنياد يا بايد كاملا دانشگاهي باشند و يا سهام عمده اين شركت ها متعلق به دانشگاه و هيئت علمي دانشگاهي باشد. البته يك شركت دانش بنيان مي تواند سهام كمتر از 50 درصد را هم براي دانشگاه و اعضاء هيئت علمي آن در اساسنامه خود پيش بيني نمايد كه در اين حالت شركت دانش بنيان را خصوصي مي نامند . ولي اگر بيش از 50 درصد از سهام شركت مربوط به اعضاء هيئت علمي دانشگاه باشد شركت دانش بنيان را عمومي يا دولتي ناميده مي شود .

هدف از راه اندازي و ثبت شركت دانش بنياد توليد دانش و اطلاعات مورد نياز براي صنايع و  محصولات و خدمات مختلف مي باشد . به اين صورت كه عده اي تحصيل كرده در زمينه اي علمي و تخصصي فعاليت هاي مربوط به تحقيقات و توليد علم يك محصول را انجام مي دهند و بعدا اين علم و دانش خود را بايد به شركت ها و موسساتي كه نياز دارند فروخته و از اين راه كسب درآمد نمايند .  البته با توجه به اينكه دارايي هاي اين شركت ها مشخص و ملموس نيست و از نوع داده و اطلاعات مي باشد و به راحتي مي تواند آينده آنها را به مخاطره اندازه حفظ و حراست اين دارايي ها ارزش زيادي دارد .

براي مطالعه ادامه مطلب به وبسايت ثبت شركت  و ثبت برند نوبل مراجعه فرماييد. همچنين براي دريافت مشاوره رايگان با ما تماس بگيريد .

 تلفن :     02188770580 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.